1. Discover lexus
  2. Lexus rx world debut
ODABERITE
NOVI LUKSUZNI

LEXUS RX DOŽIVLJAVA SVJETSKU PREMIJERU

Lexus je danas predstavio novi luksuzni SUV, RX, otkrivajući razvojne izmjene na ključnom modelu marke, koji je pomogao uspostavljanju segmenta luksuznih SUV-ova kada je po prvi put predstavljen 1998. Novi RX, čija bi prodaja trebala započeti u jesen 2019., je još jedan dokaz Lexusove trajne posvećenosti zadržavanju svog statusa pionira u segmentu luksuznih SUV-ova.

Vanjština novog RX-a zadržava snažan i sportski izgled, a pojačani naglasak koji se proteže uzduž boka vozila, od prednjeg do stražnjeg kraja, daje ukupnom dojmu RX-a izuzetnu tečnost i dosljednost. Ishod je elegantna, dinamična vanjština koja naglašava novi dizajnerski jezik Lexusa.

U pogledu voznog karaktera RX-a, on prigrljuje snažne performanse prateći stazu koju utiru LC i LS kao vrh ponude coupea i limuzina, pri čemu su inženjeri provjeravali svaki dio vozila i poboljšavali krutost karoserije i ovjesa, te su dodali novi amortizer i sustav nadzora kočnica. Ishod je vozilo izuzetnog osjećaja na upravljaču i preciznosti, što omogućava vozaču da vrhunski točno zadržava željenu putanju u vožnji.

Osim toga, novi RX je opremljen prvim na svijetu sustavom BladeScan Type AHS, kao i zadnjom generacijom sustava Lexus Safety System +.

GLAVNE ODLIKE NOVOG RX-a

ELEGANTNA, DINAMIČNA VANJŠTINA U KOMBINACIJI S IZUZETNO FUNKCIONALNOM UNUTRAŠNJOŠĆU

 

VANJŠTINA

  • Novooblikovanim prednjim i stražnjim branikom produžene su karakterne linije od prednjeg do stražnjeg kraja, dodatno naglašavajući dinamični izgled RX-a.
  • Spajanjem pragova vrata s dnom prednje maske hladnjaka ravnom crtom postignut je dojam snage i stabilnosti.
  • Dizajneri su povezali donji branik sa stražnjim blatobranima koji se spajaju s crnim obrubom na prozorima na donjem dijelu stražnjeg stupa, što sveukupno daje stražnjem kraju dojmljiv pečat elegancije i snage.
  • Povrh toga, prikazom dijelova kao što su stražnji lonac i donja zaštitna ploča radi naglašavanja širine vozila, dizajneri su uspjeli postići sportski i agresivni stražnji kraj RX-a.
  • Znamenita vretenasta Lexusova maska hladnjaka modulira mrežu s uzorkom „L“ i novi okvir koji se stapa s bokovima prednjih branika, stvarajući tako objedinjeni profil.
  • Nova, tanja glavna svjetla daju prednjem kraju novootkrivenu oštrinu. Na stražnjem kraju, sklopovi svjetala se odlikuju oblikom slova „L“.

UNUTRAŠNJOST

  • Sjedala u trećem redu na izvedbi RX L sada se odlikuju dvama različitim položajima za sjedenje. Na raspolaganju je sada još više prostora za noge, kada to okolnosti zahtijevaju, zahvaljujući novom rasporedu.
  • Sjedala u drugom redu u izvedbi RX L imaju drukčiji raspored i sada uključuju sjedala Captain Seats* , čime je dobiveno dodatnih 95 mm prostora za noge za putnike u trećem redu sjedala te je sveukupno stvorena prostrana i udobna kabina za sve putnike u RX-u.

POBOLJŠANA STABILNOST I LINEARNI OSJEĆAJ NA UPRAVLJAČU UZ SLAVNU UDOBNOST U VOŽNJI RX-a

Jedna od izmjena na novom RX-u su poboljšanja koja pridonose užitku vožnje koja su postignuta izmjenama na ovjesu te povećanjem krutosti karoserije. Lexusov glavni inženjer Takeaki Kato je bio odlučan u tome da postigne ugodno iskustvo vožnje kroz okretno upravljanje i poboljšan užitak vožnje, te je njegov inženjerski tim usko surađivao s proizvodnim timom na postizanju ovog cilja.

  • Tehnologija zavarivanja Laser Screw Welding (LSW) i točkasto zavarivanje su korišteni na većem dijelu vozila, uz povećano korištenje posebno jakih ljepila (4,2 metra strateški raspoređenog ljepila). U kombinaciji sa stabilizatorima povećane krutosti (sada su šuplja cijev, šira za 1 mm) i povećanom krutošću glavčine, ishod je bolji odziv na zakretanje upravljača.
  • Novi RX se odlikuje sustavom Active Cornering Assist (ACA) (Sustav aktivne pomoći u prolasku kroz zavoj) koji prigušuje podupravljivost kada vozač pritisne papučicu gasa usred prolaska kroz zavoj, te značajnim podešavanjima sustava EPS, što sve zajedno daje doista linearan osjećaj na upravljaču, omogućavajući RX-u da točno prati željenu putanju u svim uvjetima vožnje.
  • Nova konstrukcija amortizera na RX-u sada uključuje novi sustav Friction Control Device (FCD)* (Uređaj za kontrolu trenja) koji dodatno smanjuje visokofrekventne vibracije koje su posljedica sitnih neravnina na kolniku. Ovi amortizeri također omogućavaju RX-u prolazak kroz zavoj velikom brzinom te izuzetan odziv.

 

NAJVIŠA RAZINA SIGURNOSTI U SEGMENTU ZAHVALJUJUĆI PRVOM NA SVIJETU BLADESCAN TYPE AHS I ZADNJOJ IZVEDBI SUSTAVA LEXUS SAFETY SYSTEM +

BladeScan Type AHS

Lexus je pionir u svjetlosnim tehnologijama na automobilu, te je bio prvi proizvođač automobila koji je opremio svoja vozila glavnim svjetlima LED i prilagodljivim glavnim svjetlima (Adaptive High beam System - AHS) radi povećanja sigurnosti uz promet iz suprotnog smjera. Na novom RX-u, Lexus opet uvodi svjetsku premijeru kroz sustav BladeScan Type AHS. Svjetlo iz LED žarulja svijetli na dvokrilno ogledalo koje se vrti velikom brzinom, a svjetlo se prenosi na leću te osvjetljava cestu ispred vozila. Iako se pomak svjetlosnog snopa ne zamjećuje, BladeScan Type AHS precizno kontrolira distribuciju svjetla sinkronizacijom rotacije lopatica ogledala i uključivanjem i isključivanjem LED glavnih svjetala. S obzirom na to da se djelovanje dugog svjetla može proširiti na prirodniji način, ovaj sustav osvjetljava mjesta koja bi moglo biti teško vidjeti uz konvencionalna duga svjetla, kao što su rubovi kolnika. Osim toga, ovaj sustav omogućava vozaču prepoznavanje pješaka i prometnih znakova mnogo ranije, bez ugrožavanja vidljivosti vozača u vozilu, ili vozača koji se kreću u suprotnom smjeru. Prepoznavanje pješaka noću je poboljšano i sada doseže 56 metara čeone vidljivosti u odnosu na 32 metra u prethodnom sustavu.

Lexus Safety System +

Novi RX je opremljen i zadnjom verzijom sustava Lexus Safety System +, koji se odlikuje naprednim tehnologijama za sigurnost i sprečavanje nesreća. Glavne odlike sustava Lexus Safety System + su:

  • Predsudarna zaštita koristi kameru u vozilu i radar s milimetarskim valovima ugrađen u prednju masku radi uočavanja biciklista danju, kao i pješaka u uvjetima smanjene rasvjete.
  • Kombinirajući dinamički tempomat s radarom (Dynamic Radar Cruise Control - DRCC) sa sustavom zadržavanja vozila u prometnom traku (Lane Tracing Assist - LTA), novi RX olakšava vozaču održavanje vozila u prometnom traku. Ako ovaj sustav otkrije moguće napuštanje prometnog traka, LTA upozorava vozača vizualnim signalom i zvučnim upozorenjem ili vibracijama obruča upravljača (sustav može malo i korigirati kut zakretanja upravljača).
  • Sustav čitanja prometnih znakova (Road Sign Assist - RSA) prikuplja informacije s prometnih znakova koristeći kameru i navigacijske karte i prikazuje ih na virtualnom zaslonu (Head-Up Display - HUD) i višenamjenskom zaslonu, čime se smanjuje mogućnost vozačevog propusta u prepoznavanju znakova i potiče sigurnu vožnju.

 

TEHNOLOGIJA POVEZIVANJA SADA UKLJUČUJE APPLE CARPLAY I ANDROID AUTO, KAO I OPCIJE DODIRNOG ZASLONA I DODIRNE PLOHE

  • Novi RX se odlikuje novim dodirnim zaslonom povrh originalne Lexusove daljinske dodirne plohe (koja ima promijenjenu izvedbu)
  • Korištenje pametnog telefona je uključeno u konstrukciju, uz novi nosač telefona i USB ulaz, te povezivanje putem Apple CarPlay i Android Auto
  • Glasovno upravljanje je omogućeno putem telefona stranke na Apple Siri ili Google Assistant. Slično, vozači mogu odabrati Lexusovu navigaciju ili verzije za pametni telefon.