Skip to Main Content (Press Enter)

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA

  1. Sve

Povezane usluge sastoje se od aplikacije Lexus Link+ na vašem mobilnom uređaju i multimedijskog sustava u vozilu. Svaki je paket jedinstven skup značajki koji vam pruža sigurniju i zabavniju vožnju, i u automobilu i izvan njega.

 

Aplikacija Lexus Link+ omogućuje vam da bilo gdje komunicirate sa svojim automobilom. Možete planirati putovanja, pronaći parkirani automobil, pronaći informacije o sljedećem terminu za održavanje, provjeriti podatke o vozilu, primati bitne obavijesti te daljinski upravljati klimatizacijskim sustavom, vratima i svjetlima za opasnost svojeg automobila.

 

Multimedijski sustav omogućuje povezivanje pametnog telefona (kompatibilnog sa sustavom iOS i Android) s automobilom*. U automobilu možete upotrebljavati omiljene aplikacije kao što su Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps i Waze te upravljati njima uz pomoć usluga Siri Voice Assist ili OK Google. Multimedijski sustav također vam daje pristup korisnim informacijama kao što su prometna upozorenja i upozorenja na kamere za nadzor brzine u stvarnom vremenu te vam omogućuje traženje mjesta interesa u navigacijom sustavu.

 

*za određene modele

Možete provjeriti povezane usluge koje vaše vozilo podržava unosom svog VIN broja u alat Lexus povezivost: https://www.lexus.hr/owners/connected-services/connectivity-match

Kupite li rabljeni Lexus koji podržava povezane usluge, možete ih aktivirati izravno iz aplikacije Lexus Link+ pod uvjetom da možete dokazati fizički pristup vozilu (potvrdom kilometraže ili skeniranjem QR koda). Posjetite prodavača i kod njega prenesite na sebe vlasništvo nad automobilom da biste iskoristili sve funkcionalnosti aplikacije.

Aplikacija Lexus Link+ povezana je s identifikacijskim brojem vozila (VIN) i vlasnikom automobila, što znači da samo vi možete upotrebljavati povezane usluge za taj automobil.

Ako imate račun Lexus Link+, možete upravljati multimedijskim sustavom i primati korisne informacije o automobilu putem aplikacije Lexus Link+ i portala / osobnog mjesta.

Iako je povezane usluge moguće dodati većem broju računa, mogu biti istovremeno aktivirane i aktivne samo na jednom računu.

Povezane usluge sastoje se od aplikacije Lexus Link+ i multimedijskog sustava. Svaki paket ima vlastiti skup značajki i mora se zasebno aktivirati.

 

Možete brzo provjeriti jesu li povezane usluge aktivne tako da provjerite prikazuju li se pojedinosti o zadnjem putovanju na početnom zaslonu aplikacije.

 

Ako niste sigurni jesu li povezane usluge aktivirane, prvo odaberite ispravni automobil iz Moje garaže, a zatim kliknite centar za povezane usluge. Tada ćete vidjeti sve usluge dostupne za taj automobil i status njihove aktivacije. Zatim slijedite postupak i aktivirajte povezane usluge koje su dostupne za vaše vozilo.

 

Da biste aktivirali Lexus Online, povežite pametni telefon s automobilom putem Bluetootha ili Wi-Fi-ja i kliknite na karticu Postavljanje. Zatim kliknite na karticu Online, pa karticu Lexus Online i odaberite postojeći račun. Zatim unesite vjerodajnice za Lexus Link+. 

 

Unošenjem svojih podataka započinjete 3 godine besplatnih usluga. Na korisničkom portalu možete provjeriti kad istječe vaša multimedijska pretplata.

 

Ako nemate postojeći račun, možete ga izravno izraditi u automobilu odabirom opcije Novi račun.

 

U vozilima koja imaju sustav Lexus Smart Connect možete jednostavno skenirati QR kod generiran na glavnoj jedinici putem aplikacije Lexus Link+ ili ga ručno unijeti u aplikaciju. Zatim aktivirajte pametne usluge u centru za povezane usluge u aplikaciji Lexus Link+.  

 

Ako trebate više informacija, pogledajte naše videovodiče.

Pojedinosti računa jednake su za aplikaciju Lexus Link+ i Portal za kupce. Lozinka se može promijeniti na objema platformama.

 

Za promjenu lozinke idite na zaslon za prijavu i odaberite Zaboravili ste lozinku.

  • Otkažite pretplatu za povezane usluge i uklonite automobil s računa u aplikaciji.
  • Uklonite korisnički profil iz glavne multimedijske jedinice.
  • Nemojte izbrisati račun jer na njega možete dodati eventualne buduće Lexuse koje ćete posjedovati. Ne zaboravite informirati novog vlasnika automobila da je opremljen povezanim uslugama.

Povezane usluge prestaju ako je s vašeg računa uklonjen identifikacijski broj vozila (VIN).

Povezane usluge obuhvaćene su kupnjom bilo kojeg Lexusa kompatibilnog s njima na razdoblje od 10 godina.

 

Povezane usluge za vozila opremljena sustavom Smart Connect obuhvaćene su na razdoblje od 4 godine.

Povezane usluge aplikacije Lexus Link+ funkcionirat će 10 godina. Lexus će 10 godina pokrivati troškove podataka korištenih za pružanje povezanih usluga, ali aplikacija Lexus Link+ funkcionirat će i bez povezanih usluga.

Trebate unijeti vjerodajnice u multimedijsku jedinicu automobila. Zatim trebate povezati multimedijsku jedinicu s identifikacijskim brojem vozila (VIN). Nakon toga morate aktivirati Bluetooth za povezivanje automobila s internetom. Značajka Moja odredišta sad će raditi. 

 

Ako trebate više informacija, pogledajte naše videovodiče.

Da i ne. Automobil možete dodati većem broju računa, ali samo jedan račun može istodobno imati pristup povezanim uslugama ili bilo kojim drugim osobnim podacima.

Račun se dijeli između aplikacije Lexus Link+ i korisničkog portala. Na objema platformama možete izraditi račun sa zaslona za prijavu. Nakon izrade računa primit ćete aktivacijsku poruku e-pošte koju trebate potvrditi da biste mogli pristupiti računu i dodati vozilo ili vozila.

Možete upravljati uvjetima upotrebe u dijelu računa koji se odnosi na portal za privatnost podataka.

Možete pogledati obavijest o zaštiti privatnosti u dijelu računa koji se odnosi na portal za privatnost podataka.

Budite korak ispred tijekom vožnje uz širok spektar funkcija i pravovremeno stignite na odredište. Pratite različite događaje na cesti te pronađite raspoložive benzinske postaje i mjesta za parkiranje (na ulici i drugdje). Vozite bezbrižno uz internetski ažuriranu navigaciju.

Osiguranje na temelju upotrebe (UBI) uzima u obzir vaše ponašanje tijekom vožnje i na temelju njih ocjenjuje vas kao vozača. Vozač se nagrađuje za sigurniju i jednostavniju vožnju uštedama premije za obnovu osiguranja. Tako na zabavan način možete postati bolji vozač i uštedjeti novac. Više informacija o osiguranju na temelju upotrebe potražite na: https://www.lexus.hr/buy-and-offers

Puno osiguranje hibridnog vozila (FHI) potiče vas na optimalno iskorištavanje vašeg hibridnog vozila i nagrađuje vas za sigurnu vožnju u električnom načinu rada uštedama premije za obnovu osiguranja.

Vi odlučujete koje podatke dijelite s Lexusom. Time možete bilo kada upravljati na portalu za privatnost podataka i povući privolu kad želite.

Vaš pametni telefon može vam postati ključ za pristup vozilu i za upravljanje njime. Određeni modeli vozila opremljeni su značajkom pametnog digitalnog ključa (za dodatne informacije obratite se svojem lokalnom ovlaštenom distributeru) koju možete registrirati u aplikaciji Lexus Link+ putem Bluetootha svojeg pametnog telefona.

 

Kad se vozilu približite s pametnim telefonom na kojem je omogućena značajka pametnog digitalnog ključa, uključen Bluetooth i otvorena aplikacija Lexus Link+ (ili je pokrenuta u pozadini), vozilo prepoznaje telefon i povezuje se s njime. Time se omogućava otključavanje, pokretanje i zaključavanje vozila na daljinu s pomoću pametnog telefona ili jednostavnim dodirom ručke vrata.

 

Napomena:

 

Sa sobom uvijek nosite rezervni pametni/fizički ključ ili ključ-karticu za pristup vozilu.

 

Za korištenje pametnog digitalnog ključa potrebno vam je aktivno probno razdoblje ili aktivna pretplata za tu Lexusovu značajku.

Registrirajte račun putem aplikacije Lexus Link+ da biste započeli postavljanje digitalnog ključa. Provjerite imate li aktivnu standardnu povezivost s probnom verzijom ili pretplatom za pametni digitalni ključ. 

 

Slijedite korake u aplikaciji Lexus Link+ da biste postavili pametni digitalni ključ na pametni telefon ili vozilo. Isprobajte funkcije otključavanja, pokretanja i zaključavanja da biste potvrdili uspješno postavljanje.

 

Možete pregledati značajke i sposobnosti vozila u aplikaciji Lexus Link+ ili zatražiti više informacija od lokalnog ovlaštenog prodavača.

Da biste započeli postavljanje digitalnog ključa, trebate imati fizički ključ i pristup vozilu.

 

U aplikaciji Lexus Link+ potvrdite da je aktivna probna ili plaćena pretplata za pametni digitalni ključ i da je funkcionalna standardna povezivost.

 

Pritisnite „Postavi moj digitalni ključ” na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+.

 

Omogućite Bluetooth i biometrijsku provjeru na pametnom telefonu. Taj se korak preskače ako ste prethodno već omogućili Bluetooth i biometrijsku provjeru.

 

Potvrdite broj svojeg pametnog telefona unosom 6-znamenkaste šifre koju primite SMS-om. Taj se korak preskače ako ste prethodno već potvrdili broj pametnog telefona.

 

Prije sljedećeg koraka omogućite samo jednu podatkovnu vezu – Wi-Fi ili mobilnu.

 

Dopustite da vaš pametni telefon preuzme digitalni ključ.

 

Pregledajte informacije u aplikaciji Lexus Link+ o uparivanju.

 

Dok je vozilo uključeno, držite fizički ključ iznad gumba „Start” dok ne čujete dva zvučna signala.

 

Pritisnite „Upari” biste dopustili aplikaciji Lexus Link+ da pristupi vašem Bluetoothu.

 

Pričekajte da se povezivanje dovrši.

 

Nakon uspješnog postavljanja prikazuje se poruka „Postavljanje digitalnog ključa gotovo”.

 

Detaljnije informacije potražite u videovodičima.

Potvrdite da je aktivna probna ili plaćena pretplata za pametni digitalni ključ.

 

Pritisnite „Postavke digitalnog ključa” na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+. Putem aplikacije Lexus možete dijeliti do četiri digitalna ključa.

 

Pritisnite „Podijeli digitalni ključ”.

 

Unesite ime, prezime i broj telefona novog korisnika ili ih dodajte iz kontakata na pametnom telefonu.

 

Pritisnite „Dijeli” i potvrdite „Podijeli ključ”.

 

Primit ćete obavijest o odgovoru na poziv za digitalni ključ. Možete bilo kada ukloniti pristup dijeljenom digitalnom ključu.

 

Detaljnije informacije potražite u videovodičima.

Putem aplikacije Lexus Link+ možete dijeliti do četiri digitalna ključa (uz vlasnikov pristup). 

Poziv za dijeljeni digitalni ključ primit ćete u obliku SMS-a s poveznicom na aplikaciju Lexus Link+. 

 

Pritisnite poveznicu u SMS-u.

 

Otvara se aplikacija Lexus Link+ i dalje vam upit „Prihvati” ili „Odbij” za poziv za digitalni ključ*.

 

Pritisnite „Prihvati” da biste primili dijeljeni digitalni ključ.

 

Omogućite Bluetooth i biometrijsku provjeru na pametnom telefonu. Taj se korak preskače ako ste prethodno već omogućili Bluetooth i biometrijsku provjeru.

 

Potvrdite broj svojeg pametnog telefona unosom 6-znamenkaste šifre koju primite SMS-om. Taj se korak preskače ako ste prethodno već potvrdili broj pametnog telefona.

 

Prije sljedećeg koraka omogućite samo jednu podatkovnu vezu – Wi-Fi ili mobilnu.

 

Dopustite da vaš pametni telefon preuzme digitalni ključ.

Nakon uspješnog postavljanja prikazuje se poruka „Postavljanje digitalnog ključa gotovo”.

 

*NAPOMENA: Novi korisnici aplikacije Lexus Link+ moraju obaviti registraciju i izraditi račun prije prihvaćanja poziva za digitalni ključ.

Obratite se lokalnoj korisničkoj podršci.

Pametni digitalni ključ omogućuje dva načina otključavanja/zaključavanja:

 

i)  Daljinsko otključavanje/zaključavanje --> moguće kad se pametni telefon nalazi unutar dometa od 10 m

 

Pritisnite ikonu za otključavanje ili zaključavanje na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+.

 

ii)  Pasivno otključavanje/zaključavanje* --> moguće kad se pametni telefon nalazi unutar dometa od 3 m

 

Pritisnite ručku vrata da biste otključali i zaključali vozilo.

 

*NAPOMENA: Ne možete zaključati vozilo ako ste u njemu ostavili telefon – obavijestit će vas zvučni signal.

 

Ako želite namjerno ostaviti telefon u automobilu, a aktivan je pametni digitalni ključ, prije zaključavanja vozila svakako uzmite fizički ključ i odspojite Bluetooth pametnog telefona.

Jednom kad povežete digitalni ključ s pametnim telefonom, nitko drugi ne može se njime koristiti niti ga mijenjati. Sustav u vozilu osigurava da je ključ sigurnije povezan s vašim telefonom te ga samim time štiti od krađe ili presretanja.

 

Komunikacijska tehnologija BLE koja se primjenjuje za pametni digitalni ključ modernija je, stoga učinkovitije štiti od krađe u usporedbi sa standardnim fizičkim ključevima:

 

 Šifrirana komunikacija za sigurno povezivanje.

 Jednokratni ključevi za zaštitu svake komunikacije.

Ako vaše vozilo ima pametni digitalni ključ, značajka je dostupna kao usluga na Lexusovu portalu / u aplikaciji Lexus Link+.

 

Imajte na umu da se dostupnost značajke može razlikovati ovisno o modelu, razredu i dostupnosti na tržištu. Dodatne informacije zatražite od lokalnog Lexusova prodavača.

Pametni digitalni ključ ima tri dometa za otkrivanje blizine:

 

Daljinsko otključavanje/zaključavanje dostupno je kad je pametni digitalni ključ otkriven unutar dometa od 10 m.

 

Pasivno otključavanje/zaključavanje* dostupno je kad je pametni digitalni ključ otkriven unutar dometa od 3 m.

 

Pokretanje motora dostupno je kad je pametni digitalni ključ otkriven unutar vozila.

 

*NAPOMENA: Za otključavanje i zaključavanje vozila morate dodirnuti ručku vrata.

Pametni digitalni ključ podržan je na:

 

  • uređajima sa sustavom iOS verzije 15.0 ili više,
  • uređajima sa sustavom Android verzije 11.0 ili više, ali ne na uređajima marke Huawei (Huawei je u lipnju 2021. uveo vlastiti operacijski sustav HarmonyOS).

Pametni digitalni ključ upotrebljava Bluetooth vezu s aplikacijom Lexus Link+ koja radi u pozadini i u blizini vozila za pristup. S druge strane, daljinsko upravljanje putem aplikacije Lexus Link+ omogućuje daljinsko zaključavanje/otključavanje preko interneta, a za vožnju trebate fizički ključ.

Ne. Ako je vaš pametni telefon postavljen za pametni digitalni ključ s omogućenim Bluetoothom i aplikacija Lexus Link+ otvorena je ili radi u pozadini, pametnim digitalnim ključem možete zaključati i otključati vozilo tako da samo dodirnete ručku vrata ili pokrenuti vozilo tako da stavite pametni telefon na središnju konzolu ili bežični punjač.

Instalirajte aplikaciju Lexus Link+ na novom pametnom telefonu i prijavite se postojećim računom. 

 

Vidjet ćete da se na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+ umjesto gumba „Postavke digitalnog ključa” sada prikazuje „Postavi moj digitalni ključ”.

 

Pritisnite „Postavi moj digitalni ključ” i slijedite iste korake po kojima ste prvi put postavili pametni digitalni ključ.

 

NAPOMENA: Da biste prenijeli pametni digitalni ključ na novi pametni telefon, ne smijete onemogućiti pametni digitalni ključ s prethodnog pametnog telefona i mora biti aktivna probna verzija ili pretplata za pametni digitalni ključ.

i) Pristup pozvanim vozačima* uklanja vlasnik pametnog digitalnog ključa:

 

  • Pritisnite „Postavke digitalnog ključa” na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+. 
  • Povucite prst ulijevo po imenu pozvanog vozača kojeg želite ukloniti i pritisnite ikonu kante za otpad.
  • Potvrdite „Ukloni”.

 

Vi i pozvani vozač primit ćete obavijest o uklanjanju digitalnog ključa.

 

*NAPOMENA: Ako pozvani vozač vozi u trenutku uklanjanja pristupa, vozilo se neće zaustaviti. Uklanjanje pristupa pozvanom vozaču stupa na snagu kad isključi vozilo.

 

ii) Pristup pozvanim vozačima* uklanja pozvani vozač pametnog digitalnog ključa:

 

  • Pritisnite „Postavke digitalnog ključa” na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+. 
  • Pritisnite „Ukloni digitalni ključ” i potvrdite „Ukloni”.

 

Vi i vlasnik primit ćete obavijest o uklanjanju digitalnog ključa.

 

Detaljnije informacije potražite u videovodičima.

Da biste započeli deaktivaciju digitalnog ključa, trebate imati fizički ključ i pristup vozilu.

 

Pritisnite „Postavke digitalnog ključa” na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+. 

 

Pritisnite „Deaktiviraj digitalni ključ” i potvrdite „Deaktiviraj”.

 

Pregledajte informacije u aplikaciji Lexus Link+ o deaktivaciji.

 

Nakon uspješne deaktivacije prikazuje se poruka „Digitalni ključ deaktiviran”.

 

Detaljnije informacije potražite u videovodičima.

Ako proglasite pravo na vozilo kao pozvani vozač pametnog digitalnog ključa, deaktivirat će se pametni digitalni ključ i uklonit će se svi digitalni ključevi (vlasnikov i dijeljeni)!

 

Učinite li to slučajno ili namjerno, morate slijediti postupak postavljanja za ponovnu aktivaciju pametnog digitalnog ključa.

Funkcije pametnog digitalnog ključa ne rade kad je prazna baterija telefona.

Funkcije pametnog digitalnog ključa za otključavanje i zaključavanje rade kad je automobil opremljen sustavom za blokadu trećih strana.

 

Funkcija pametnog digitalnog ključa za pokretanje motora ne radi kad je automobil opremljen sustavom za blokadu trećih strana.

 

Želite li upotrebljavati pametni digitalni ključ u kombinaciji sa sustavom za blokadu trećih strana, nosite sa sobom predajnik sustava.

Nakon postavljanja pametnog digitalnog ključa možete ga izbrisati iz multimedijskog sustava vozila.

 

Na glavnoj nadzornoj ploči multimedijskog sustava idite na ikonu postavki, zatim se pomaknite prema dolje i dodirnite „Informacije i sigurnost”.​

 

Tu ćete u postavkama digitalnog ključa moći provjeriti je li digitalni ključ aktivan.

 

Dodirom na „Ukloni digitalne ključeve” pokreće se postupak uklanjanja.

 

Morate potvrditi svoju namjeru da uklonite digitalni ključ i postavite daljinski ključ na gumb Start.

 

Nakon uspješne deaktivacije prikazuje se poruka „Digitalni ključ deaktiviran”.

 

U materijalima „Kako” potražite detaljnije informacije.

Ako smatrate da se digitalni ključ ne detektira dovoljno dobro dok ste izvan ili unutar vozila, moguće je prilagoditi doseg otkrivanja ključa. ​

 

Pritisnite „Postavke digitalnog ključa” na početnom zaslonu aplikacije Lexus Link+. 

 

Pritisnite „Prilagodi domet”.

 

Digitalni ključ već ima tvorničke postavke koje bi trebale odgovarati većini vozača. Na otkrivanje utječe način na koji nosite svoj pametni telefon – Je li u stražnjem džepu? U torbici? Ili jednostavno u ruci?​

 

Birajte između tri različite razine osjetljivosti ovisno o osobnim željama i pritisnite „Spremi”.​

 

Prikazat će se poruka o uspješnom ažuriranju osjetljivosti.

 

U materijalima „Kako” potražite detaljnije informacije.

Moguće je da vaš pametni digitalni ključ nije u dosegu, da jačina signala nije dovoljna za daljinsko otključavanje/zaključavanje ili da je Bluetooth na vašem pametnom telefonu isključen. 

 

U postavkama svojeg pametnog telefona provjerite je li Bluetooth UKLJUČEN.

 

Izvadite pametni telefon iz džepa ili torbe i dodirnite ručku vrata za otključavanje ili zaključavanje vozila.

Pametni digitalni ključ nije u dosegu ili jačina signala nije dovoljna za daljinsko otključavanje/zaključavanje. 

 

Postavite svoj pametni telefon na središnji pretinac u konzoli ili bežični punjač.

Da, možete jednostavno pokrenuti sesiju punjenja za automobile. Međutim, sesiju pametnog punjenja možete zakazati samo putem aplikacije Lexus Link+. Odaberite automobil koji želite napuniti i slijedite korake u aplikaciji.

Jednostavno otvorite aplikaciju Lexus Link+, odaberite automobil koji želite napuniti i način na koji ga želite napuniti.

RFID karticu trebate samo jednom upariti s punjačem i oboje ćete je moći samostalno upotrebljavati. 

Može. Prvi korisnik imat će pun pristup značajkama i postavkama. Daljnji korisnici bit će „gosti” koji mogu puniti vozila. 

 

Slijedite sljedeće korake i dodajte Lexus HomeCharge u aplikaciju Lexus Link+:

 

Otvorite Lexus Link+ i odaberite „Moja garaža”.

 

Odaberite „Punjači” i „Dodaj punjače”.

 

Unesite ili skenirajte serijski broj za Lexus HomeCharge.

 

Unesite PIN i nadimak.

 

Dodirnite „Pristup i dijeljenje” za dodavanje ili uklanjanje korisnika.

EU Data Act (Uredba (EU) 2023/2854) je uredba koja osigurava pravedan pristup i korištenje podataka koje generiraju povezani proizvodi i povezane usluge. U automobilskom kontekstu to uključuje:

  • Povezana vozila (automobili, kombiji, kamioni s telematičkim mogućnostima)
  • Pametne kućne punjače (punionice za električna vozila)
  • Povezane usluge poput mobilnih aplikacija za daljinsko upravljanje vozilom ili upravljanje punjenjem

  • Podaci o vozilu: Podaci koje generira rad i performanse vozila, navedeni u kategorijama ispod.
    • Podaci o lokaciji: 
      • Geolokacijske informacije (npr. geolokacija vašeg vozila (zemljopisna širina i dužina), planirano odredište, putovanja, smjer kretanja), u preciznim vremenskim trenucima;
      • Informacije o putovanjima (npr. nedavna odredišta, omiljena odredišta).
    • Telematski podaci
      • Ponašanje u vožnji (npr. zapisi o vožnji, brzina vožnje, ubrzanje i brzina kočenja);
      • Tehnički podaci vozila (npr. prijeđena kilometraža, potrošnja goriva, upozorenja) i dijagnostički podaci (npr. kvarovi sustava i signalne lampice).
  • Podaci o kućnom punjaču: Podaci generirani korištenjem kućnih punjača, navedeni u kategorijama ispod.
    • Podaci o sesiji punjenja: Informacije o svakoj sesiji punjenja, uključujući vrijeme početka i završetka, trajanje i potrošenu energiju.
    • Podaci o potrošnji energije: Detaljni zapisi o količini električne energije korištene tijekom punjenja, često razvrstani po vremenskim intervalima.
    • Učinkovitost punjenja: Podaci o učinkovitosti procesa punjenja, uključujući gubitke koji nastaju tijekom punjenja.
    • Status uređaja: Ažuriranja statusa kućnog punjača u stvarnom vremenu, kao što su radni status, kodovi grešaka i upozorenja o održavanju.
  • Podaci povezanih usluga: Podaci koji predstavljaju vašu interakciju s našim uslugama, uključujući povijest navigacije, kontrolu vozila i/ili kućnog punjača.
  • Metapodaci: Podaci potrebni za tumačenje gore navedenih kategorija, poput opisa, vremenskih oznaka, lokacije i mjernih jedinica.

EU Data Act daje značajna prava korisnicima povezanih proizvoda. Ta prava osmišljena su kako bi vam pružila veću kontrolu, transparentnost i fleksibilnost u vezi s time kako se vaši podaci koriste i kome su dostupni.

 

Točnije:

1. Pravo na pregled i primanje podataka

Imate pravo pristupiti i primiti podatke koje generira vaš povezani proizvod i njegove povezane digitalne usluge. To uključuje:

  • Podatke u stvarnom vremenu i povijesne podatke, poput lokacije, potrošnje goriva, tlaka u gumama, dijagnostike motora i ponašanja u vožnji
  • Podaci moraju biti dostavljeni u strukturiranom, često korištenom i strojno čitljivom formatu, bez naknade
  • Ovo pravo osigurava da možete razumjeti koji se podaci prikupljaju i kako se koriste, te ih preuzeti za vlastite potrebe — poput analize, preprodaje ili prelaska na drugog pružatelja usluge.

Ovo pravo osigurava da možete razumjeti koji se podaci prikupljaju i kako se koriste te ih preuzeti za vlastite potrebe — poput analize, preprodaje ili promjene pružatelja usluga.

 

2. Pravo na dijeljenje podataka s trećim stranama

Imate pravo naložiti proizvođaču vozila (ili drugom nositelju podataka) da podijeli vaše podatke s trećom stranom po vašem izboru. To mogu biti:

  • neovisne radionice ili pružatelji usluga za dijagnostiku i održavanje
  • osiguravajuća društva za police osiguranja temeljene na korištenju vozila
  • platforme za upravljanje flotama radi optimizacije logistike
  • digitalni pružatelji usluga koji nude aplikacije ili alate za poboljšanje iskustva vožnje

Proizvođači su zakonski obvezni te podatke učiniti dostupnima trećoj strani koju odredite, pod poštenim, razumnim i nediskriminirajućim uvjetima. Ovo potiče konkurenciju i inovacije te sprječava vezivanje za jednog pružatelja usluga.

 

3. Transparentnost i pristup prema načelu “access by design”

Proizvođači moraju osigurati da:

  • budete jasno informirani o tome koji se podaci prikupljaju, kako se koriste i koja su vaša prava
  • vozila, kućni punjači i usluge budu dizajnirani prema načelu “pristupa po dizajnu”, što znači da podaci moraju biti lako i sigurno dostupni vama i trećim stranama koje vi odaberete

 

Primjeri:

  1. Neovisno održavanje: Želite koristiti lokalnu radionicu umjesto Lexus servisa. Možete zatražiti da se dijagnostički i podaci o održavanju vašeg vozila podijele izravno s tom radionicom, omogućujući im popravke bez potrebe za vlasničkim alatima ili podacima.
  2. Osiguranje: Odabirete policu osiguranja temeljenu na korištenju. Možete ovlastiti svoje osiguranje da prima podatke o ponašanju u vožnji (npr. brzina, obrasci kočenja) izravno iz vašeg vozila kako bi se izračunala personalizirana premija.
  3. Upravljanje flotom: Kao upravitelj flote, možete pristupiti podacima u stvarnom vremenu sa svih vozila u floti i podijeliti ih s vanjskom logističkom platformom radi optimizacije ruta, nadzora potrošnje goriva i planiranja održavanja.
  4. Optimizacija potrošnje energije: Neovisna energetska tvrtka može kombinirati podatke s povezanog kućnog punjača s podacima drugih povezanih uređaja koji troše energiju te pružiti izvještaje i prijedloge za optimizaciju vremena punjenja, smanjenje troškova električne energije i poboljšanje energetske učinkovitosti na temelju stvarnih uvjeta u mreži i vaših preferencija.

1. Lexus Customer Portal (Platforma za dijeljenje podataka)

Putem Lexus Customer Portala možete:

  • pregledavati i preuzimati podatke o vozilu i kućnom punjaču, kao što su povijest putovanja, potrošnja goriva, zapisi o održavanju, zapisi o punjenju i sistemska upozorenja
  • omogućiti pristup trećim stranama poput osiguravatelja, servisa ili upravitelja flota
  • pratiti performanse svog vozila i primati proaktivne obavijesti o održavanju
  • Imajte na umu da za korištenje Platforme za dijeljenje podataka morate imati račun na Customer Portalu.

Ova platforma osmišljena je kako bi osigurala transparentnost, jednostavan pristup i usklađenost sa zahtjevima EU Data Act uredbe o “pristupu po dizajnu”.

 

2. Sučelje vozila i On-Board Diagnostics (OBD) priključak

Vaše vozilo je opremljeno OBD priključkom koji omogućuje:

  • izravan pristup dijagnostičkim podacima u stvarnom vremenu (npr. performanse motora, kodovi grešaka)
  • korištenje OBD alata i aplikacija trećih strana za samostalno preuzimanje i analizu podataka
  • podršku neovisnim pružateljima usluga za obavljanje dijagnostike i popravaka bez oslanjanja na vlasničke sustave

To osigurava da vi — ili pružatelj usluge po vašem izboru — možete pristupiti ključnim podacima vozila bez ograničenja.

 

3. Lexus Link+ aplikacija (mobilna aplikacija pratećeg sučelja)

Aplikacija Lexus Link+ nudi mobilno prilagođen način da:

  • pristupite podacima svog vozila i kućnog punjača bilo kada i bilo gdje
  • primate obavijesti u stvarnom vremenu, pratite svoje ponašanje u vožnji i nadzirete stanje vozila

Aplikacija nadopunjuje korisnički portal i OBD sučelje, pružajući vam potpunu kontrolu nad vašim podacima u praktičnom i jednostavnom formatu.

Putem Platforme za dijeljenje podataka u Lexus Customer Portalu možete omogućiti pristup trećim stranama poput osiguravatelja, servisa ili upravitelja flota.

 

Ova je platforma osmišljena kako bi osigurala transparentnost, jednostavan pristup i usklađenost sa zahtjevima EU Data Act uredbe o “pristupu po dizajnu”.

Nema naknade za osobni pristup. Razumna naknada može se naplatiti trećim stranama koje dobiju pristup vašim podacima.

Kako bi se podržala transparentnost i usklađenost s EU Data Act uredbom, Lexus pruža sveobuhvatan katalog podataka koji opisuje vrste podataka koje generiraju povezana vozila i koji su dostupni za pristup ili dijeljenje.

 

Cjelovit popis dostupnih podataka — uključujući tehničke, podatke o korištenju i dijagnostičke podatke — možete pronaći putem Toyota Data Sharing Platforme, dostupne na:  https://eda.toyota-europe.com/

 

Katalog sadrži::

Opise svake vrste podataka, uključujući format, učestalost i izvor (npr. GPS, senzori, ECU jedinice).

Kategorije podataka, kao što su:

  • Zdravlje vozila i dijagnostika
  • Način vožnje i korištenje vozila
  • Podaci o lokaciji i putovanjima
  • Podaci iz okoliša i senzora
  • Podaci kućnog punjača

 

Ovaj katalog pomaže korisnicima i pružateljima usluga trećih strana da razumiju koji su podaci dostupni — osiguravajući pravednu, informiranu i sigurnu upotrebu podataka.

Možete pristupiti podacima vozila ili kućnog punjača (u ime korisnika proizvoda):

Primjeri:

  • obaviti daljinsku dijagnostiku prije termina servisa
  • ponuditi prediktivno održavanje (npr. upozoravanje kada su komponente vozila istrošene)
  • pružiti podršku za punjenje (npr. programirati kućne punjače da započnu punjenje kada su tarife niske)

Vaše su odgovornosti definirane u relevantnim Uvjetima korištenja koji su vam dostupni prilikom registracije računa i podnošenja zahtjeva za uključivanje (onboarding).

Da, pod uvjetom da je korisnik proizvoda podnio zahtjev. Primjeri:

  • osiguravatelj pristupa podacima o ponašanju u vožnji kako bi ponudio policu osiguranja temeljenu na načinu vožnje
  • upravitelj flote preuzima zapise o punjenju s kućnih punjača radi optimizacije potrošnje energije
  • aplikacija za mobilnost koristi lokaciju vozila i status zaključavanja kako bi omogućila dijeljenje vozila

Da, pod uvjetom da je korisnik proizvoda podnio zahtjev. Primjeri:

  • osiguravatelj pristupa podacima o ponašanju u vožnji kako bi ponudio policu osiguranja temeljenu na načinu vožnje
  • upravitelj flote preuzima zapise o punjenju s kućnih punjača radi optimizacije potrošnje energije
  • aplikacija za mobilnost koristi lokaciju vozila i status zaključavanja kako bi omogućila dijeljenje vozila

Da, može se naplatiti naknada u skladu s odredbama EU Data Act uredbe.

Putem:

  • API-ja (npr. RESTful API-ja za telemetriju vozila u stvarnom vremenu)
  • Platforme za dijeljenje podataka. Platformi možete pristupiti putem https://eda.toyota-europe.com/
  • standardnih formata (npr. JSON, CSV)

Toyota Motor Europe (TME) osigurava zaštitu podataka putem snažnih tehničkih i organizacijskih mjera, u skladu s pravnim i regulatornim zahtjevima.

  • Upravljanje sigurnošću: Politike na razini cijele kompanije i posvećeni timovi upravljaju i nadziru sigurnost informacija i privatnost.
  • Upravljanje ranjivostima i zakrpama: Redovita ažuriranja i procjene trećih strana radi otkrivanja i uklanjanja sigurnosnih slabosti.
  • Sigurnost sustava i mreže: Primjena enkripcije, antivirusne zaštite, kontrola pristupa i nadzora radi zaštite IT infrastrukture.
  • Sigurnost oblaka i vozila: Specijalizirane kontrole za cloud okruženja i sustave vozila, usklađene s međunarodnim standardima (npr. ISO 21434, UNR155).
  • Odgovor na incidente: Strukturirani procesi za otkrivanje, prijavu i odgovor na sigurnosne i privatnosne incidente.
  • Usklađenost s propisima o privatnosti podataka: Poštivanje GDPR-a, uključujući prava ispitanika i provjere usklađenosti dobavljača.
  • Obuka i podizanje svijesti: Kontinuirano obrazovanje zaposlenika o odgovornostima u vezi sa zaštitom podataka.
  • Povjerljivost i kontrola pristupa: Stroga pravila za rukovanje osjetljivim informacijama i ograničavanje pristupa na temelju uloga.
  • Upravljanje rizicima: Redovite procjene i planiranje mjera ublažavanja rizika za zaštitu podataka.

Ako zahtjevi iz Uvjeta i odredbi nisu ispunjeni, Lexus može odbiti pristup podacima. U tom slučaju možete podnijeti pritužbu putem svog prodajnog savjetnika ili putem aplikacije Lexus Link+ ili web stranice, a ovlašteni predstavnik će riješiti vaš zahtjev.

Neki modeli vozila uključuju funkciju Asistenta za nesreće koja automatski detektira potencijalna oštećenja vašeg vozila tijekom vožnje, uključujući prometne nesreće.

Asistent za nesreće automatski je aktiviran kao dio pretplate na Standardne usluge za podržane modele vozila, tako da nije potrebna ručna aktivacija.

Ova funkcija stalno uči kako bi bolje prepoznavala stvarne nesreće. Ponekad može označiti događaje koji nisu nesreće, poput naglog ubrzanja, snažnog kočenja ili prelaska preko velike neravnine.

Asistent za nesreće radi samo dok je vaše vozilo u pogonu. Kada je vozilo parkirano i ugašeno, sustav ne nadzire aktivno oštećenja ili incidente. Nažalost, svako oštećenje koje se dogodi dok je vozilo parkirano sustav neće moći detektirati.

Može doći do kašnjenja u prikazivanju događaja, osobito ako vaše vozilo nije imalo stabilnu internetsku vezu za slanje podataka. Teške nesreće koje uključuju aktiviranje zračnih jastuka također mogu zahtijevati više vremena za obradu i slanje upozorenja. Također je moguće da određene vrste sudara sustav možda neće detektirati.

Kada se detektira sudar, sustav prikuplja podatke uključujući sljedeće:

 

  • vrijeme i datum događaja
  • brzinu vozila u trenutku udara
  • smjer i jačinu udara
  • GPS lokaciju

 

Ovi podaci pomažu u procjeni nesreće i omogućuju daljnju analizu.

Obavijesti o sudaru šalju se u naše sustave. Ako ste dali privolu za uslugu „povezani asistent vozila“, vaši podaci mogu se dijeliti s ovlaštenim prodajnim mjestima u našoj mreži kako bi vas mogli kontaktirati i pomoći u dogovaranju popravaka.

Asistent za nesreće sastavni je dio pretplate na Standardne usluge i osmišljen je kao ključna sigurnosna značajka. Dijeljenje vaših podataka o sudaru s prodajnim mjestima u našoj mreži, međutim, u potpunosti se temelji na vašoj privoli. Imate mogućnost ne dati privolu za obradu ili komunikaciju vaših podataka o sudaru s prodajnim mjestima. Ako želite potpuno isključiti Asistenta za nesreće, jedini način je odjava sa Standardnih usluga.

Ne, Asistent za nesreće ne kontaktira izravno hitne službe. On šalje informacije u naš sustav, što može potaknuti naknadne radnje poput poziva iz vašeg prodajnog mjesta radi dogovora o popravku. Uvijek sami nazovite hitne službe ako trebate neposrednu pomoć.

Važno je napomenuti da dijeljenje podataka o nesreći u svrhu osiguranja ili pravnih postupaka nije automatsko, već u potpunosti ovisi o vama. Ako želite, možete ručno generirati i preuzeti izvješće koje sadrži podatke o nesreći i sve fotografije koje ste prenijeli, a zatim ga podijeliti s trećim stranama poput osiguravajućih društava ili pravnih zastupnika.