Cilj ovog inovativnog koncepta je pomoći vozaču da se usredotoči na posao vožnje; odnosno da “ruke budu na volanu, a oči na cesti”.
Osim što je kroz godine Lexus stekao reputaciju predvodnika u kvaliteti izrade, ova japanska marka automobila poznata je i po svojim inovativnim idejama i konceptima.
Inovacije u Lexusu krenule su od prvog modela, Lexusa LS 400, a sa svakim novim inženjeri i Takumi majstori donose nešto novo na tržište.
Inspiriran jahačem i uzdama
Među modelima koji će ostati upamćeni po inovativnim stvarima je i jedan od omiljenih Lexusovih modela crossover NX. Svjetlo danas ovaj je auto ugledao 2014. godine, a ove godine proslavio je svoj okrugli 20. rođendan.
Osim što je mnogima omiljen izbor kada je uz pitanju Lexusova gama, NX će se pamtiti i zbog koncepta koji je prvi put primijenjen upravo u ovom modelu, a koji nudi jedinstveni osjećaj za volanom.
Koncept Tazuna - što je japanska riječ za uzde konja - još više povezuje vozača s automobilom te poboljšava osjećaj da se autom može upravljati onako kako sam vozač želi. Koncept je inspiriran jahačem i njegovim uzdama, odnosno korištenjem uzda.
Naime, u savršenom odnosu između jahača i konja, mali, precizni pokreti uzde su sve što je potrebno za prenošenje naredbi. Upravo je tu vrstu izravne, emocionalne veze Lexus nastojao postići u dizajnu vozačkog kokpita druge generacije modela NX koja je predstavljena 2021. godine.
‘Ruke na volanu, oči na cesti’
Cilj ovog inovativnog koncepta je pomoći vozaču da se usredotoči na posao vožnje; odnosno da “ruke budu na volanu, a oči na cesti”.
“Redefinirali smo idealan prostor u kokpitu kao kontaktnu točku između vozača i vozila, s ciljem dizajna koji omogućuje dublju i intuitivniju vezu i omogućuje vjerniju upravljivost vozila”, objasnio je Takeaki Kato, glavni inženjer NX-a.
Dizajn usmjeren na čovjeka povezuje vrata, kućište s instrumentima i središnju konzolu u jedinstveni kokpit koji vozaču daje intuitivan pristup kontrolama i informacijama uz minimalno kretanje ruke i oka.
Instrumentni zaslon, multimedijski zaslon i head-up zaslon postavljeni su tako da se mogu čitati na prvi pogled, s grafikom visoke razlučivosti.
Broj fizičkih tipki je smanjen te su grupirane prema funkciji s kontrolama vezanim uz vožnju koje su najbliže pri ruci.
Osjećaj kontrole i povezanosti s automobilom prenosi se i oblikom vozačevog sjedala, upravljača, ručice mjenjača i papučica, a prilikom izrade, jako se pazilo na detalje.
Primjerice, bočni podupirači prednjih sjedala imaju izrezana područja tako da nema prepreka za laktove prilikom rukovanja kontrolama.
Volan definirali Takumiji
Oblik volana precizno su definirali Takumi majstori kako bi pružili idealan osjećaj prianjanja. Ručica mjenjača je kompaktna i pod savršenim kutom.
Pošto su vozači raznog stasa, visina i veličina, Tazuna kokpit može se prilagoditi kako bi pružio udobnost i lako upravljanje za sve, zahvaljujući širokom rasponu električnih podešavanja za vozačevo sjedalo i upravljač.
Istraživali mjere od ramena do vrha prsta
Lexus je išao toliko daleko da je istražio različite mjere dosega od ramena do vrha prsta kod ljudi iz cijelog svijeta, kako bi izračunali optimalan dizajn. Samo jedan od rezultata toga bilo je povećanje duljine središnje konzole, a što je još jedan sjajan primjer Lexusovog pristupa dizajnu koji je usmjeren na čovjeka.
Nakon premijere u modelu NX, Lexus je ovaj inovativni koncept koji olakšava vožnju, ali i rukovanje automobilom, počeo primjenjivati u svim svojim novim modelima.