Skip to Main Content (Press Enter)

Znate li tko su Lexusovi ‘inspektori za boju’?

Ovi fascinantni ljudi mogu vidjeti i osjetiti baš svaku nesavršenost na autu

Takvi specijalisti za boju mogu osjetiti nesavršenosti veličine samo 0,5 milimetara, koristeći pritom samo svoje ruke, odnosno osjetilo dodira.

S ciljem da svaki automobil bude neupitne kvalitete, svaki dio Lexusovih vozila pomno je pregledan, a osim interijeru koji je jedan od najvažniji djelova svakog Lexusa, jednaka se važnost u kontroli kvalitete pridaju i eksterijeru.

Jedna od stavki koja se pomno provjerava prije nego što automobil napusti tvornicu te dođe u ruke svog vlasnika je i boja na njihovim vozilima.

Kako bi i taj dio automobila bio neupitne kvalitete, ovaj japanski automobilski brend u svojim tvornicama ima posebno oformljene timove s takozvanim “inspektorima za boju”.

Detektiraju i najmanje nesavršenosti

Inspektori za boju su Takumi majstori, koji sa svojim timom stručnih ljudi svojim osjetilima vida i dodira detaljno provjeravaju svaki dio automobila kako bi detektirali i najmanje nesavršenosti u boji i završnoj obradi vozila.

Inspekcija boje u Lexusu je proces. On za početak uključuje prolazak vozila kroz tunel za inspekciju koji je dug 90 metara te je opremljen specifičnim sustavima osvjetljenja koji uključuju crvena, zelena i plava svjetla. 

Ta rasvjeta, naime, pomaže u otkrivanju različitih nesavršenosti koje mogu biti vidljive pod određenim bojama svjetla.

Nakon što se boja aplicira, vozila prolaze stroge provjere koje ocjenjuju sjaj, glatkoću, debljinu premaza i ton boje. 

Ljudska stručnost i robotska preciznost

Boju nanose kvalificirani zaposlenici, ali i roboti. No, ne bilo kakvi roboti - radi se o naprednim robotima čiji su pokreti programirani da oponašaju pokrete iskusnih majstora, a ta kombinacija ljudske stručnosti i robotske preciznosti osiguranje su da će svaki Lexus napustiti proizvodnu liniju s besprijekornom bojom.

Takumi majstori koji su zaduženi da svaki Lexusov automobil bude besprijekoran čitav su svoj život posvetili svom poslu. Takvi specijalisti za boju mogu osjetiti nesavršenosti veličine samo 0,5 milimetara, kroisteći pritom samo svoje ruke, odnosno osjetilo dodira.

Preko 30 godina iskustva

Među njima je i Katsuaki Suganuma, Takumi majstor zadužen za završnu inspekciju vozila u tvornici Tahara. Suganuma može detektirati i najmanje nepravilnosti koje neiskusno oko može previdjeti te je jedan od četiri japanskih majstora s čijim se gotovo nadljudskim sposobnostima bavi dokumentarni film "Takumi – A 60,000-hour story on the survival of human craft".

Suganuma je proveo 32 godine, odnosno preko 60.000 sati trenirajući i koristeći svoja fino podešena osjetila u otkrivanju i najsitnijih nedostataka u vozilima Lexus.

U jednom intervuu, ovaj je majstor ispričao da u tvornici Tahara imaju oko 60 ljudi koji pregledavaju jedan automobil.

Osjetila ispred tehnologije

Iako je tehnologija u današnje vrijeme jako napredovala, kod provjere kvalitete inspektori za boju i dalje se oslanjaju na svoja visoko podešena ljudska osjetila. Da bi se pravilno pregledalo vozilo, potrebno je ljudsko osjetilo vida, sluha i dodira. Što znači da se u završni proces kontrole Lexusovih modela, tehnologija, unatoč njezinom napretku, ne miješa.

Ako Suganuma primijeti da nešto nije u redu s određenim dijelom vozila kada je sastavljeno, odlazi i razgovara s odjelom za montažu karoserije ili odjelom za bojanje.

Na taj način zajedničkim snagama uklanjaju nedostatke ili pak rade prilagodbe i promjene, kako bi automobil kada siđe s proizvodne trake bio bez greške - doveden do savršenstva kakvim se Lexus može pohvaliti.