Skip to Main Content (Press Enter)

Lexus vodi u inovacijama BEV tehnologije,

predstavljajući STEER-BY-WIRE i virtualno ručno mijenjanje brzina

  • Lexus ispunjava svoju ulogu lidera u tehnologiji električnih vozila unutar TOYOTA grupe, donoseći inovativne sustave upravljanja na europsko tržište
  • Svjetska premijera novog RZ električnog SUV-a
  • Ovaj model prvi je koji nudi Lexusov sustav upravljanja po žici (steer-by-wire) i Interactive Manual Drive, virtualni sustav ručnog mijenjanja brzina
  • Tri nova Lexusova električna modela u narednih 12 mjeseci

Lexus je potvrđivši svoj strateški status lidera u tehnologiji električnih vozila unutar TOYOTA grupe, najavio tehničke inovacije koje će donijeti na europsko tržište BEV vozila u sljedećoj godini.

Tijekom svjetske premijere novog luksuznog električnog SUV-a RZ u Bruxellesu, kompanija je otkrila da će ovaj model uvesti sustav upravljanja po žici i Interactive Manual Drive, softverski sustav koji replicira iskustvo ručnog mijenjanja brzina. Ove inovacije pokazuju kako Lexus kombinira napredni hardver i najmoderniji softver kako bi ostvario svoje ambicije razvoja vozila temeljenih na softveru.

RZ će biti jedan od tri nova BEV modela koje Lexus planira lansirati u sljedećih 12 mjeseci.

Ove najave dolaze u kontekstu rekordnih prodajnih uspjeha i brza rasta potražnje kupaca za Lexusovim električnim i plug-in hibridnim modelima.

Govoreći danas za međunarodne medije, Pascal Ruch, potpredsjednik Lexus Europe i Value Chain, rekao je: „Lexusov doprinos ovoj strategiji ključan je, ne samo u broju vozila, nego i u unapređenju elektrificiranih tehnologija. Dok se fokusiramo na elektrifikaciju i pružanje osnovnog užitka u vožnji, ili stvaranje novih vozačkih iskustava, ostajemo budni i pažljivo slušamo glas naših kupaca.

„S tim u vidu, slijedimo princip 'pravi proizvod, na pravom mjestu, u pravo vrijeme, bez da ikog ostavimo iza sebe.'“

Rekordna tržišna izvedba

Lexusova višestruka strategija davanja kupcima različite opcije elektrificiranih pogonskih sklopova pomogla je u ostvarivanju rekordnih prodajnih rezultata u Europi i globalno, zahvaljujući najjačoj liniji modela marke do sada. U 2024. godini, europska izvedba dosegnula je novu visinu, rastući do 20% u odnosu na prethodnu godinu, na više od 88.000 jedinica, čineći Lexus jednom od najbrže rastućih automob randskih marki u regiji. Ovi rezultati također su osigurali 2,5% udjela na tržištu, što je Lexusov najveći udio do sada.

Ključni doprinosi ovom uspjehu bili su potpuno novi LBX kompaktni crossover, koji je prodao gotovo 24.000 jedinica u 2024.; plug-in hibridni (PHEV) modeli, koji su činili 20% ukupne prodaje; te električni modeli, čija je prodaja udvostručena u odnosu na prethodnu godinu.

Snažna izvedba u Europi značajno je pridonijela postizanju novih rekordnih globalnih prodajnih rezultata za marku, koja je porasla za 3,3% na više od 850.000 vozila.

Prodajna dinamika nastavila se i u 2025. godini, s rezultatima za prva dva mjeseca koji ponovo pokazuju rast veći od 20%.

Novi Lexus RZ

Novi RZ donosi napredak u svim područjima, odražavajući Lexusovu ulogu lidera TOYOTA grupe u tehnologijama električnih vozila kako bi donio inovacije i uzbuđenje u vozačko iskustvo.

To je prvi model koji nudi novi Lexusov sustav upravljanja po žici. On omogućava lako, glatko i intuitivno upravljanje s otprilike 200 stupnjeva okreta od neutralnog do lijevog ili desnog zaključavanja.

Također će debitirati s Lexusovim novim Interactive Manual Drive, virtualnim sustavom ručnog mijenjanja brzina. Ovaj sustav bit će dostupan u RZ 550e F SPORT, performansnoj perjanici nove serije. Vozač će koristiti shiftove na palicama kao da upravlja mehaničkim osmostupanjskim mjenjačem, čime će se maksimalno iskoristiti prednosti pogona na sva četiri kotača.

Lexus je također unaprijedio sustav DIRECT4 inteligentnog pogona na sva četiri kotača. S povećanjem snage stražnjeg eAxle-a, postoji veća fleksibilnost u raspodjeli pogonske snage između prednje i stražnje osovine.

Kompletna revizija BEV sustava RZ uključuje bateriju kapaciteta 77,0 kWh koja će omogućiti dodatnih 100 km doseg (ovisno o modelu i konačnoj homologaciji). Zajedno s novom funkcijom predgrijavanja baterije i snažnijim onboard punjačem od 22 kW, ovo će smanjiti vrijeme punjenja.

Lexus je također unaprijedio DIRECT4 sustav. S većom snagom stražnjeg eAxle-a, povećava se fleksibilnost u balansiranju pogonskog momenta prednje i stražnje osovine, čime se poboljšava stabilnost, vuča i povećava razina užitka u vožnji.

Novi RZ bit će predstavljen u Europi u jesen 2025. godine.