Skip to Main Content (Press Enter)

Lexus je bio korak ispred svih:
 

Svoj prvi model na struju napravili su prije nego je

krenula era elektrifikacije

Era masovne elektrifikacije u industriji krenula je 2021. godine, a Lexus je svoj električni model predstavio dvije godine ranije. 

Lexus je oduvijek bio predvodnik u inovacijama. Bilo da se radi o voznim karakteristikama, novim tehnologijama ili pak pogonima, ovaj japanski brend uvijek je bio korak ispred ostalih.

Automobilska industrija u zadnjih se par godina jako promijenila, a do tog je preokreta došlo 2021. godine kada je krenula velika era elektrifikacije, odnosno kada su brendovi krenuli s proizvodnjom električnih automobila.

Početak električne ere u Lexusu krenulo je s modelom Lexus RZ, prvim potpuno električnim Lexusovim modelom. No, i prije tog modela marljivo su radili na na ovom pogonu budućnosti. 
Naime, prije šest godine, odnosno 2019. godine službeno je predstavljena električna inačica njihovog poznatog crossovera UX - model UX 300e.

Redefiniranje luksuza

Lexus UX 300e stvoren je kako bi oživio originalni osjećaj zabave u vožnji gradom, spajajući Lexusovu uglađenost s novim doživljajem vožnje na struju po Lexusovoj mjeri.

Ovaj model je prvi korak u sklopu Lexusove vizije elektrifikacije - Lexus Electrified - koja je započela davnih dana s njihovim hibridnim modelima. S obzriom da je jedna od glavnih značajki njihovih automobila luksuz, vizija ove strategije je redefinirati luksuz kroz elektrifikaciju.

Cilj nije samo smanjiti emisije promjenom pogona, već poboljšati dinamiku vožnje, udobnost te emociju.

Prvo izdanje modela UX 300e imalo je električni motor s 204 KS, a maksimalna brzina koju je automobil mogao postići bila je 160 km/h. Baterija kapaciteta 54,3 kWh obećavala je doseg do 400 kilometara, a inženjeri su je smjestili ispod poda kako bi auto imao što niže težište te time i bolju stabilnost.

Jedna od zanimljivih tehnoloških opcija koju je auto tada imao bio je takozvani My Room mod, koji je omogućavao korištenje klima i audio sustava tijekom punjenja.

Revolucija tišine

Za Lexus, tišina nije samo odsutnost zvuka već prisutnost smirenosti i elegancije, a upravo tu svojevrsnu“Revoluciju tišine” utjelovjuje i ovaj model.

Osim tihe vožnje zbog električnog pogona, Lexus UX 300e bio je hvaljen od strane korisnika zbog naprednog prigušivanja buke. Kod konstrukcije automobila, inženjeri su koristili dodatne slojeve zvučne izolacije, odnosno napredno prigušivanje buke kako bi eliminirali buku guma, vjetra i vanjske buke.

Japanske filozofije i u novoj eri

Iako je UX 300e početak jedne nove ere, Japanci nisu odustali od svojih tradicionalnih vrijednosti duboko utkanih u njihove modele i filozofiju brenda - omotenashi gostoljubivosti te takumi zanatstva.

Od ostalih japanskih koncepata, UX 300e koristi Engawa dizajnerski pristup te YET filozofiju.

Engawa dizajnerski pristup je koncept preuzet iz japanske arhitekture, koji predstavlja nevidljivu granicu između unutarnjeg i vanjskog prostora. U modelu UX 300e, to znači neprimjetan prijelaz između vozača i ceste – sve je intuitivno, pregledno i povezano.

YET filozofija pak spaja naizgled suprotstavljene vrijednosti. UX 300e je snažan, ali tih. On je sportski, ali i udoban. Auto je električan, ali i luskuzan. Cilj je da se ne bira između opcija, već ih koncept pomiruje u harmoniji.