- Nova, proširena ponuda donosi više snage, veću učinkovitost i dinamične performanse koje pružaju veće zadovoljstvo vozačima
- Prva primjena Lexusovog sustava upravljanja po žici
- Opsežna revizija sustava baterijskih električnih vozila osigurava veći doseg i brže punjenje
NOVOG LEXUS RZ SVA-ELEKTRIČNOG SUV-a 2025.
RZ je lansiran 2023. godine kao prvi Lexusov model konstruiran na globalnoj platformi posvećenoj baterijskim električnim vozilima (BEV). Ponudio je novo vozačko iskustvo i dizajn omogućene elektrifikacijskom tehnologijom. U 2024. godini, ponuda je proširena uvođenjem modela s prednjim pogonom, kao odgovor na zahtjeve kupaca.
Razvoj novog RZ-a fokusiran je na četiri ključna stupa: užitak u vožnji; doseg vožnje i punjenje baterije; performanse; i dizajn.
Kao i uvijek s Lexusom, kupac je bio glavni čimbenik u osiguravanju da, osim što donosi dodatnu snagu, RZ bude učinkovitiji i nudi poboljšano korisničko iskustvo. Opsežne promjene BEV sustava, uključujući reviziju litij-ionske baterije za visoku snagu i kapacitet, kao i evoluciju Lexusovog eAxle-a, omogućuju povećanje dosega do 100 km (ovisno o modelu i konačnoj homologaciji).
Uz to, vrijeme punjenja baterije bit će brže, zahvaljujući primjeni novog sustava predgrijavanja baterije i 22 kW AC onboard punjača.
Globalno otkrivanje otvara put za uvođenje novog RZ-a na europsko tržište od jeseni 2025. godine.
Potpuna revizija BEV sustava
Sustav baterijskih električnih vozila RZ prošao je potpunu reviziju, s naglaskom na podizanje kvalitete i praktičnosti vožnje. Ključne promjene uključuju uvođenje novog eAxle-a s poboljšanim izlaznim učinkom motora i učinkovitosti invertora te značajnim smanjenjem gubitaka. Tu je i nova litij-ionska baterija čiji je kapacitet povećan na 77,0 kWh.
S većim izlaznim učinkom i više opcija modela, novi RZ proširuje svoj tržišni doseg, odgovarajući na širi spektar potreba i preferencija kupaca.
Visoke performanse podržane su usvajanjem vodeno hlađenih baterija i BEV sustava.
Kombinacija visoko-izlazne baterije i eAxle-a s različitim sustavima omogućila je RZ asortiman s tri različite opcije snage: 224 DIN hp/165 kW u RZ 350e; 380 DIN hp/280 kW u RZ 500e; i 408 DIN hp/300 kW u RZ 550e F SPORT.
Uz to, dvostruko je povećana vučna kapacitet all-wheel drive RZ-a, koji sada može vući kočene terete do 1.500 kg.
Povećani doseg vožnje
Tehnička poboljšanja u pogonskoj jedinici RZ-a rezultiraju značajnim poboljšanjem dosega vožnje, osobito smanjenjem gubitaka snage u eAxle-u, povećanjem kapaciteta baterije i optimizacijom kontrolnih sustava. Provisionalni podaci pokazuju da je doseg novog RZ-a povećan do 100 km (ovisno o modelu i konačnoj homologaciji).
Smanjeno vrijeme punjenja
Učinkovitost punjenja također je poboljšana, zahvaljujući povećanju kapaciteta baterije, revizijama strukture baterijskog paketa i uvođenju novog 22 kW AC onboard punjača, anticipirajući širu dostupnost javne infrastrukture koja podržava brže punjenje.
Punjenje na niskim temperaturama poboljšano je novom funkcijom predgrijavanja baterije. Ovo optimizira temperaturu baterije prije početka punjenja, eliminirajući kašnjenja. Kao rezultat toga, vrijeme punjenja trebalo bi se smanjiti za oko 30 minuta.
Jedinstveno vozačko iskustvo s Lexusovim sustavom „steer-by-wire“
Novi RZ prvi je model koji koristi Lexusov novi sustav „steer- by -wire“. Ovo stvara novo, intuitivno i udobno vozačko iskustvo koje besprijekorno integrira vozača i vozilo. Također transformira tradicionalnu vozačevu kokpit.
Umjesto potpuno okruglog, upravljač je dizajniran bez gornjeg i donjeg dijela, pa je gotovo pravokutnog oblika s zaobljenim drškama s lijeve i desne strane. Dizajn pomaže usmjeriti pažnju vozača na cestu ispred njega, a budući da je kompaktan, oslobađa više prostora oko koljena i nogu za lakši ulazak i izlazak iz automobila.
Sustav radi u rasponu od otprilike 200 stupnjeva od neutralne do punog lijevog ili desnog zakreta. To daje vozaču preciznu kontrolu i jednostavnu uporabu.
Također, s dinamički podešavanom omjeru upravljača u skladu s brzinom vozila, omogućuje lakšu upravljivost pri niskim brzinama, agilnost za glatku vožnju na zavojitim cestama i visoku stabilnost pri vožnji na autocestama.
Iako ne postoji fizička veza između upravljača i osovina, vozač prima odgovarajuće povratne informacije putem električnih signala, minimizirajući neugodnu vibraciju.
Evolucija Lexus DIRECT4 kontrolnog sustava vožnje
Uz obnovu BEV sustava RZ-a, Lexus je obnovio tehnologiju DIRECT4 kontrole gibanja vozila, jedinstveni sustav za Lexus koji poboljšava prianjanje i stabilnost performansi na modelima s pogonom na sve kotače.
Pri startu i ubrzanju u ravnom pravcu, distribucija snage između prednjeg i stražnjeg kotača kontrolira se u omjeru 60:40 do 0:100 kako bi se smanjilo ljuljanje i stvorio izravan osjećaj ubrzanja. Tijekom ulaska u zavoje, omjer distribucije optimiziran je između 80:20 i 0:100, ovisno o brzini vozila i kutu upravljača, kako bi se uskladilo s uvjetima vožnje.
Tijekom ulaska u zavoj, više snage usmjerava se na prednju osovinu kako bi se postigao glatki skretanje. Pri izlasku iz zavoja, raspodjela momenta usklađena je s opterećenjem svakog kotača kako bi se održao balans vozila i omogućilo glatko ubrzanje. Rezultat je nagrađujući osjećaj pri skretanju i precizno praćenje linije.
Usvajanje Lexusovog sustava integriranog upravljanja dinamikom vozila (VDIM) doprinosi ravnijoj, udobnijoj vožnji, uz poboljšanu stabilnost vožnje i upravljanje izbjegavanjem opasnosti u nuždi.
Isporučivanje Lexus Driving Signature
Misija Lexusa je osigurati da svaki model u njegovoj ponudi isporučuje Lexus Driving Signature, jedinstveno vozačko iskustvo u kojem vozač uživa u udobnosti, povjerenju i kontroli u svakom trenutku. Strateške mjere primijenjene na novom RZ-u dodatno pojačavaju ovu kvalitetu.
Strukturna krutost povećana je poboljšanjima na nosaču radijatora i dodavanjem stražnjeg povezivača. Ovo pomaže smanjenju lokalizirane torzijske deformacije, što doprinosi čistom i linearnom odgovoru upravljača.
Sustav ovjesa koristi precizno podešavanje prednjih i stražnjih amortizera i opruga kako bi poboljšao dinamične performanse, stabilnost i udobnost vožnje.
Težnja za tišinom i udobnošću
Izvrsna tišina u kabini ključna je značajka Lexusovih BEV vozila, a s novim RZ-om Lexus ide korak dalje ugradnjom dodatnih značajki, zvučne izolacije i mjera za apsorpciju zvuka. To uključuje novi prigušivač ispod stražnjih sjedala i poboljšanu zvučnu izolaciju na više lokacija. Kako bi se smanjila buka od ceste i vjetra, uvedena je zvučna izolacija za poklopac prtljažnika, oblogu stražnjih vrata i prostor za prtljagu. Poduzete su i mjere za dodatno smanjenje vibracija.
Nove tehnike u dizajnu interijera
Lexus je stvorio prvi trim kabine s grafikom obrađenom laserom primijenjenom na Ultrasuede. Izrađen od održivih 30% biljnih materijala, Ultrasuede obloga na vratima stvara novu luksuznu ekspresiju.
Još jedan novitet je višebojno ambijentalno osvjetljenje s novim dinamičnim efektom sjene. Ovo stvara promjenjive uzorke koji evociraju prolazak vremena, stvarajući emocionalnu, udobnu povezanost s putnicima u vozilu. Nova funkcija zatamnjivanja panoramskog krova pomaže održavanju ugodne temperature u kabini tijekom jakog sunčevog svjetla. Smanjenjem odsjaja, omogućeno je istovremeno korištenje krova koji se može zatamniti i elektroničkog retrovizora.
Novi RZ 550e F SPORT
- F SPORT performanse i stil uvedeni u RZ asortiman
- Maksimalna snaga 408 DIN ks/300 kW
- Prvi Lexusov Interactive Manual Drive virtualni prijenos
- DIRECT4 pogon na sva četiri kotača
Novi RZ označava uvođenje F SPORT modela u asortiman po prvi put, pružajući kupcima opciju uzbudljivije vožnje uz sportskiji stil i ambijent kabine.
RZ 550e F SPORT je najmoćniji RZ model, s maksimalnom snagom od 408 DIN ks/300 kW. Kako bi se ova veća snaga prenijela u nagrađujuće i uzbudljive performanse, ovjes je ponovno podešen s promjenama u postavkama amortizera i opruga.
Lexusov prvi Interactive Manual Drive
F SPORT model usvaja Lexusov prvi Interactive Manual Drive, omogućujući vozaču dublju interakciju s vozilom, dopuštajući mu da kontrolira izlaznu snagu pomoću kontrole s polugama, kao da koristi ručni prijenos. Rad je praćen povratnim informacijama u stvarnom vremenu putem gasa, zvukova i vizualnih elemenata koji stvaraju uži odnos između vozača i vozila.
Sustav je programiran s osmosmjernim virtualnim prijenosom. Virtualni moment izvora snage izračunava se prema položaju papučice gasa i brzini vozila, a zatim se množi s omjerom odabranog virtualnog prijenosa. Kako bi poboljšao doživljaj, Lexus je replicirao zvukove motora, a sustav radi s ograničivačem okretaja, tako da vozači imaju osjećaj vremena prilikom mijenjanja brzina i promjena koje one uzrokuju u stanju vozila.
Kako bi pomogao vozaču u savladavanju tajminga promjene brzina, mjerač vodiča za promjenu brzina na instrument ploči pokazuje status vozila.
F SPORT vanjski stil
Snažan vanjski stil doprinosi aerodinamičkim performansama RZ 550e F SPORT modela, kao i ostavlja snažan vizualni dojam. Značajke vođene funkcijom uključuju donje prednje obloge branika, zračne otvore za kočnice, prednje i stražnje spojlere te stražnji branik. 20-inčni kotači s aero dizajnom imaju aluminijsku osnovu i aerodinamičke smole koje pokrivaju. Osim što poboljšavaju energetsku učinkovitost glatkim protokom zraka, oni također štede na težini.
F SPORT model bit će dostupan u ekskluzivnoj novoj boji karoserije, Neutrino Grey, čvrstoj, metalik završnoj boji koja će snažno kontrastirati s crnim stilskim elementima vozila.
F SPORT unutarnji stil
Unutrašnjost posvećena F SPORT-u dolazi u kombinaciji crne i tamno sive boje, s plavim šavovima, inspirirana snažnim vozačkim doživljajem karakterističnim za BEV vozila. Dizajn uključuje panel za oblogu s mikrogeometrijskim uzorkom.
Prednja sjedala izrađena su korištenjem integrirane metode pjenjenja za superiornu podršku tijelu. Ostali detalji uključuju F SPORT zaštitu od udaraca, volan i aluminijske pedale.