Skip to Main Content (Press Enter)
ODABERITE

Prve skice najmoćnijeg Lexusa napravljene su na salvetama,

a jedna informacija o njemu i dalje je strogo čuvana tajna

Koncept na salveti

Priča o modelu LFA započela je - crtanjem na salveti. Naime, tvrtka je na sjevernom japanskom otoku Hokkaido razvijala poligon Shibetsu, na kojem su se između ostalog nalazile cestovne površine iz cijelog svijeta te staze za testiranje velikih brzina, a koje su uzburkale maštu inženjera koji su radili tamo.

Ideja o superautomobilu krenula je od Haruhika Tanahashi, razvojnog programera ST165 Toyote Celice GT-Four. Nakon jednog dana uživanja na stazi 2000. godine, s nekolicinom je svojih kolega podijelio misao da bi poligon bio idealan za razvoj superautomobila. Njegovi kolege oduševljeni idejom odmah su se uhvatili posla i počeli crtati koncepte na najbližoj stvari koja im se našla pod rukom – stolnim salvetama.

Znajući da će kompanija teško prihvatiti ideju o takvom automobilu, tim koji je stvarao taj neslužbeni koncept u priču je mudro uvukao Akia Toyodu, danas čelnog čovjeka Toyote koji je poznat kao ljubitelj brze vožnje, utrka i takvih automobila.

Ograničena proizvodnja

Nakon teških pregovora s čelnim ljudima tvrtke - jer ovaj je projekt značio značajne financijske izdatke - projekt LFA je odobren, s time da je ukupna proizvodnja bila ograničena na samo 500 komada.

Prvi prototipovi modela LFA dovršeni su u lipnju 2003. godine, a prvi testni vozač uvijek je bio Akio Toyoda.

“On možda nije inženjer, ali zna što voli, a što ne voli, i entuzijastičan je. Kad jednom sjedne za volan, teško ga je izvući. Moraš mu pokazati zastavu!”, govorio je svojevremeno glavni inženjer Haruhiko Tanahashi.

Test na najtežoj stazi

Kako bi poboljšali sposobnosti ovog automobila, odlučili su na testirati na jednoj od najpoznatijih svjetskih staza - Nürburgring Nordschleife. Zbog toga su 2007. godine osnovali trkaći tim Gazoo Racing koji se s trkaćim prototipnim verzijama LFA natjecao u iscrpljujućoj utrci ADAC Nürburgring 24 sata. Jedan od vozača bio je i sam Toyoda, koji se natjecao pod pseudonimom Morizo.

U kolovozu 2009. godine Toyoda je i službeno najavio ograničenu proizvodnju modela Lexus LFA, a prvi je automobil s proizvodne trake sišao 15. prosinca 2010. godine.

LFA je dobio i svoje jače izdanje - LFA Nürburgring Edition, čija je proizvodnja bila limitirana na samo 50 primjeraka, a započela je u siječnju 2012., u drugoj punoj godini proizvodnje LFA.

Najtraženije izdanje kultnog superautomobila

Izdanje Lexus LFA Nürburgring je ultimativna i najtraženija verzija ovog kultnog superautomobila.

Poboljšana snaga izdanja LFA Nürburgring na stazi bila je rezultat poboljšane aerodinamike koja su značajno povećala potisnu silu pri velikim brzinama, što je bilo bitno za vrhunske performanse.

Da bi se održala izravna statistika performansi modela LFA, maksimalna snaga je povećana na 563 KS.

Dok je izbor vanjske boje bio gotovo neograničen za standardne kupce Lexusa LFA, oni koji su specificirali paket Nürburgring bili su ograničeni na četiri opcije boja: mat crnu, crnu, bijelu ili narančastu. Oni su dopunjeni izborom tri vrste interijera: crna i crvena, crna i ljubičasta i potpuno crna.

Bez obzira na vizualnu kombinaciju, sva izdanja Nürburgringa sadržavala su CFRP središnju konzolu i kartice vrata, dok su CFRP školjkasta sjedala bila presvučena alcantarom otpornom na klizanje umjesto kožom.

Cijena razvoja i danas je stroga tajna

Prije uručenja ključeva, novim kupcima LFA koji su odabrali paket Nürburgring ponudili su individualnu poduku na stazi Nordschleife s jednim od glavnih instruktora staze, a također su dobili i besplatnu jednogodišnju propusnicu za vožnju stazom Nordschleife.

Inače, zanimljivo je da je su financije koje se tiču razvoja projekta LFA i danas stroga tajna. Kada su razvijali automobil, kompromisi su izbjegavani pod svaku cijenu, što je značilo obvezivanje na vrstu izdataka koji su daleko nadilazili tadašnje prakse u tvrtki.