Skip to Main Content (Press Enter)

Zašto su Lexusove boje tako sjajne i privlačne?

Iza njihovog nanošenja stoji precizan proces u kojem sudjeluju ljudi i roboti

Samo oslikavanje vozila sastoji se od 46 zasebnih zadataka, za koje je potrebno deset sati. No, ako ste mislili da je to puno, čekajte da čujete sljedeće podatke - ukupno postoji 186 pojedinačnih poslova kada se uključi sav proces vezan uz boju.

Jedna od prvih stvari koje primijetimo na automobilima je njihova boja. Boje su, iako to možda mnogi ne percipiraju, iznimno bitne za nas ljude - one utječu na nas psihološki, emocionalno, kulturno i biološki.

Boje mogu utjecati na naše ponašanje, mogu nas oraspoložiti, ali i rastužiti te mogu u nama probuditi neka davna sjećanja.

Stoga nije čudno da je Lexus, japanski automobilski brend poznat po svojoj kvaliteti i posvećenosti detaljima, puno pažnje posvetio upravo bojama.

Jeste li se ikada zagledali u neki Lexusov model? Ima nešto jedinstveno u Lexusovoj boji - ne samo da su boje duboke i sjajne, već one reagiraju na promjenjive svjetlosne uvjete.

Iza tog majstorstva koje gotovo da graniči s umjetnošću stoji spoj ljudskih vještina i precizne tehnologije, a kako izgleda cijeli proces bojanja može se najbolje vidjeti u tvornici Kyushu u Japanu. 

Ogroman broj kvalificiranih radnika

Lakirnica u tvornici Lexus Kyushu može dovršiti 200.000 automobila svake godine. Ako to pretvorimo u radne dane, ispada da se po radnom danu završi 820 automobila. U tvornici radi 450 kvalificiranih zaposlenika koji zajedno s robotima osiguravaju da svaki automobil ima besprijekornu završnu obradu.

Koliko se pažnje pridaje cijelom procesu dovoljno govori činjenica da se jednako kvalitetno kao i vanjske površine, boje i unutrašnje plohe, kao primjerice unutrašnjost poklopca prtljažnika.

U tijeku procesa bojenja, zaposlenici mijenjaju svoju desnu i lijevu ruku ovisno o lokaciji dijela na kojem rade, jer su obučeni da koriste obje ruke jednakom vještinom bez obzira na to koja im je dominantna.

Savršeno čisto i sterilno okruženje

Samo oslikavanje vozila sastoji se od 46 zasebnih zadataka, a da bi se izvršili potrebno je deset sati. No, ako ste mislili da je to puno, čekajte da čujete sljedeće podatke - ukupno postoji 186 pojedinačnih poslova kada se uključi sav proces vezan uz boju.

Boja se na automobil nanosi u savršeno čistom i stabilnom okruženju. Razina prašine mjeri se svaka dva sata, temperatura se održava između 22-28 stupnjeva Celzijusa, dok je vlažnost postavljena na konstantnih 60%. 

Prije ulaska u lakirnicu, zaposlenici stavljaju posebnu obuću i elektrostatičku odjeću prije prolaska kroz zračnu zavjesu kako bi spriječili unošenje prašine ili prljavštine sa sobom.

Četiri sloja boje za savršen izgled

Svaki automobil dobiva četiri sloja boje. Za početak, karoserija vozila prolazi kroz proces kataforetskog lakiranja koji osigurava zaštitu od korozije. Nakon toga slijedi među sloj koji se nanosi kako bi se osigurala glatka površina i osigurala točna dubina i sjaj boje. Potom se dodaje sloj boje, a na kraju dolazi završni prozirni premaz koji boji daje sjaj.

Tvornica koristi sofisticiranu robotsku tehnologiju čiji pokreti vjerno ponavljaju vješte pokrete ruku majstora. No, naravno da je tehnologija u tom kontekstu pripomogla da to bude još bolje i savršenije.

Primjerice, robotski vrh raspršivača okretat će se 30.000 puta tijekom procesa bojanja, što je 50% više od industrijskog standarda od 20.000. Ova veća brzina proizvodi finije čestice boje za glatkiju i vrhunsku kvalitetu završne obrade.

Iako postoji samo 150 centimetara između automobila koji prolaze kroz kabinu, nema opasnosti od prelaska boje s jednog vozila na drugo, jer je protok zraka precizno kontroliran od stropa do poda. Tu je i pod od žičane mreže ispod kojeg teče voda kako bi uhvatila boju koja se ne lijepi za površinu automobila.

Završni pregled inspektora za boju

Prije nego što se obojani automobili vrate na proizvodnu traku, inspektori za boju pregledavaju njihov sjaj, glatkoću, debljinu premaza, ton boje i druge kvalitete kako bi se osiguralo da nema nedostataka.

Vještine tih stručnjaka istančane su do te mjere da mogu otkriti sitne nesavršenosti od 0,5 milimetara, pritom koristeći samo svoje ruke.

Završna faza procesa bojenja je paljenje jarkih crvenih/zelenih/plavih (RGB) svjetala na svakom novo lakiranom vozilu. Ovaj pregled može pokazati čak i vrlo male varijacije u boji ili male neravnine i ogrebotine koje se ne mogu uočiti općim pregledom.