Skip to Main Content (Press Enter)

Ovaj karizmatični lider stvorio je ‘sportsku dušu' Lexusa

Zbog njega je nastao i jedan od najspektakularnijih superautomobila na svijetu

Njegov mandat na čelu kompanije obilježen je brojnim izazovima poput globalne financijske krize i problema s kvalitetom proizvoda, no unatoč tome, uspio je stabilizirati i modernizirati kompaniju.

Kada su 1989. godine nastao Lexus, ova japanska automobilska marka predstavljena je kao luksuzni premium brend. Kvaliteta, posvećenost detaljima te tehnološke inovacije isticale su tada ovaj brend od konkurencije, a kroz godine je Lexus predano radio na tome da svakim svojim novim modelom postane još bolji.

No, kako je autoindustrija stalno u nekim transformacijama, tako su ljudi u automobilima počeli tražiti neke nove kvalitete. Sve su se više počele gledati performanse automobila, a bilo je i sve više kupaca koji su u autima tražili dinamiku i sportski duh.

Kako od luksuznog automobila stvoriti luksuzni automobil pomalo sportske duše? Težak je to bio zadatak, a u Lexusu je do te transformacije došlo zahvaljujući Akiu Toyodi - karizmatičnom japanskom biznismenu i unuku osnivača Toyote, koji je zaslužan ne samo za transformaciju, već i modernizaciju brenda Lexus te sestrinskog brenda Toyota.

Mandat pun izazova

Toyoda je rođen 3. svibnja 1956. u Nagoyi. Diplomirao je pravo na Sveučilištu Keio, a MBA stekao na Babson Collegeu u SAD-u. Toyoti se pridružio 1984. godine, a 2009. postao je predsjednik i izvršni direktor kompanije.

Njegov mandat na čelu kompanije obilježen je brojnim izazovima poput globalne financijske krize i problema s kvalitetom proizvoda, no unatoč tome, uspio je stabilizirati i modernizirati kompaniju. U travnju 2023. povukao se s pozicije predsjednika i izvršnog direktora te je preuzeo ulogu predsjednika Upravnog odbora. 

Utjecaj na pozicioniranje Lexusa

Za vrijeme svog mandata na čelu tvrtke, Toyoda je imao velik utjecaj na razvoj i pozicioniranje Lexusa. Reorganizirao je tvrtku uspostavivši Lexus kao zasebnu diviziju unutar Toyote s vlastitim timovima za dizajn, razvoj i marketing koji su mu izravno odgovarali.

Time je brendu omogućio veću autonomiju te agilnost u donošenju odluka, što je u konačnici rezultiralo svojevrsnim “procvatom” Lexusa - od pomalo dosadnjikavog, neki će čak reći konzervativnog brenda, Toyoda je svojim strateškim odlukama pozicionirao Lexus u jedan potpuno novi svijet.

LFA kao simbol tehničke izvrsnosti

Zahvaljujući njegovim vizijama, Lexus je dobio svoju “sportsku dušu” - brend više nije gledan isključivo kao kvalitetan i luksuzan, već i kao brend čiji se automobili kraj toga mogu pohvaliti i sjajnim performansama na cesti.

Ta transformacija krenula je onog trenutka kada je tim inženjera okupljen oko Toyode krenuo raditi na modelu LFA - Lexusovom superautomobilu koji je postao simbol tehničke izvrsnosti i performansi brenda te spada među najspektakularnije superautomobile na svijetu.

Sam Toyoda bio je uključen u njegovo stvaranje, ali i u njegovo testiranje na kultnoj njemačkoj stazi Nürburgring gdje je vozio pod pseudonimom Morizo.

Jedinstvena vozačka filozofija

Akio Toyoda osobno je sudjelovao u kreiranju jedinstvene vozačke filozofije Lexus Driving Signature, koja naglašava ravnotežu između luksuza i performansi. Ta filozofija postala je ključna pri stvaranju Lexusovih automobila, a zadnji automobil napravljen u duhu nje je I potpuno novi Lexus RZ, koji se može pohvaliti sjajnim vozačkim karakteristikama.

Za vrijeme ere Akia Toyode, Lexus je stvorio fantastične sportske modele kao što su Lexus IS F, RC F i GS F, čime je dodatno ojačan sportski imidž brenda.

Višestruki pristup tranziciji

Osim što je puno radio na sportskom imidžu Lexusa, Akio Toyoda dao je podršku u kreiranju  Lexusove L-finesse dizajnerske filozofije, a koja je oblikovala modele kao što su Lexus IS i GS.

Jedna od njegovih ostavština koja je značajno utjecala kako na Lexus tako i na Toyotu, je i zagovaranje višestrukog pristupa u tranziciji prema vozilima s nultom emisijom - uključujući električna vozila, hibride i vodikove gorivne članke.

Iako je Toyota bila oprezna u prelasku na potpuno električna vozila, ova strategija se pokazala financijski uspješnom u kontekstu usporavanja rasta prodaje električnih vozila na nekim tržištima.